Za účelem omezení administrativní zátěže, zvýšení přehlednosti pro zaměstnavatele a sjednocení nahlašovaných údajů dojde od 1. 1. 2026 k digitalizaci hlášení pracovních úrazů.
Od 1. 1. 2026 budou zaměstnavatelé nově ohlašovat pracovní úrazy a zasílat záznamy o pracovních úrazech prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, a to výhradně elektronicky.
Portál je dostupný jednoduše přes www.suip.cz, případně na tomto odkazu: https://www.mpsv.cz/app/suip-portal/. Hlášení pracovních úrazů bude zpřístupněno od 1. 1. 2026.
Přihlašovat se do portálu budou za zaměstnavatele jejich statutární zástupci, a to jednoduše prostřednictvím státních prostředků, bankovní identity, MojeID nebo I. CA Identity.
Statutární zástupce zaměstnavatele může už nyní v portálu zplnomocnit (přidat) další fyzické osoby k zastupování zaměstnavatele v portálu.
Od 1. 1. 2026 tedy nebude možné pracovní úrazy ohlašovat prostřednictvím datových schránek, e-mailu či poštovních služeb.
Po přihlášení do portálu budou zaměstnavatelé schopni:
• ohlásit pracovní úraz na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
• vyplnit a zaslat záznam o pracovním úrazu na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
• uložit a vytisknout záznam o pracovním úrazu.
• aktualizovat data v již odeslaném záznamu o pracovním úrazu.
• mít přehled o všech pracovních úrazech zaměstnavatele na jednom místě.